Een west-vlaming maakt deze woordkeuze niet. en dan in het filmpje van volgende week..

BeaVer schreef: ↑27 mar 2022, 22:36 Wat mij vooral opviel was het gebruik van het woord 'keigoe'Anke ook, hoor. Luister maar eens bij de verdeling bij de laatste opdracht van aflevering 2, waar ze zegt "keigoe". Uma is één van de enige die voorlopig als kandidaat zie, vandaar niet te veel letten op het woordje 'kei'.
Een west-vlaming maakt deze woordkeuze niet. en dan in het filmpje van volgende week..
![]()
Jansen schreef: ↑28 mar 2022, 07:32 Het voorvoegsel "kei" is volgens mij vooral jongerentaal. Volgens mij niet veel te maken met de streek waar je vandaan komt.Volgens mij is het toch wel streekgebonden. Of je noemt nu iedere 30+ die ik ken een ‘jongeren’.
JBB schreef: ↑28 mar 2022, 11:27 Los van anagrammen etc.: de vorige keer dat we een dagboek van de mol hadden (Vietnam denk ik?) was er ook de strategie om het taalgebruik te ontleden.Ik vraag mij af of je door de manier van spreken van de Mol bij het stemgeluid ook niets kunt afleiden.
Woorden als "keigoed" enz., welke kandidaat zegt dat soms?
Zou helpen als iemand moeite wil doen om dat hele gesprek eens neer te schrijven hier (ik zit op mijn werk)