Berichten rond De Mol 2022 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën

BeaVer27 mar 2022, 22:36

1293  Uma
Wat mij vooral opviel was het gebruik van het woord 'keigoe'
Een west-vlaming maakt deze woordkeuze niet. en dan in het filmpje van volgende week..

Afbeelding
Afbeelding

masterveecee27 mar 2022, 22:41

3547  Sven
Deze is goed, @BeaVer !!!! 👏🏻

bar.ra27 mar 2022, 22:46

17  Sven
Limburgers zeggen ook “keigoed”. Manu, I got my eyes on you 😎

Polle de Molle28 mar 2022, 01:32

135  Bert
Anke gebruikt ook het woord "kei" soms

"Kei-interessant dat we elke proef apart hebben gespeeld" bij het einde van de dineer scene met de partners.

Polle de Molle28 mar 2022, 02:43

135  Bert
Edit: NVM zat in op de verkeerde naam hier. Dacht dat het over Uma ging ipv Nele 😂

Fervente mollenjager28 mar 2022, 05:32

130  Uma
BeaVer schreef: ↑27 mar 2022, 22:36 Wat mij vooral opviel was het gebruik van het woord 'keigoe'
Een west-vlaming maakt deze woordkeuze niet. en dan in het filmpje van volgende week..

Afbeelding
Afbeelding
Anke ook, hoor. Luister maar eens bij de verdeling bij de laatste opdracht van aflevering 2, waar ze zegt "keigoe". Uma is één van de enige die voorlopig als kandidaat zie, vandaar niet te veel letten op het woordje 'kei'.

Bert heeft dit volgens mij ook al gebruikt en Manu zou dit inderdaad ook zeggen en gezien ik Manu en Uma niet verdenk, kom ik voorlopig weer uit op Bert en Anke, net als in aflevering 1. 😃

Jansen28 mar 2022, 07:32

3423  Yens
Het voorvoegsel "kei" is volgens mij vooral jongerentaal. Volgens mij niet veel te maken met de streek waar je vandaan komt.

BeaVer28 mar 2022, 09:00

1293  Uma
In de West-Vlaanders ga je dat alvast niet horen. En sommige streken van Oost-Vlaanderen ook niet. Dus ik vind het zeker wel streekgebonden.

Paraceta28 mar 2022, 09:20

717  Sven
Ik denk dat het deze namiddag tijd wordt om mijn Griekse 'turfskills' nog eens van onder het stof te halen 🧐🧐

Stars Hollow28 mar 2022, 09:50

35
Jansen schreef: ↑28 mar 2022, 07:32 Het voorvoegsel "kei" is volgens mij vooral jongerentaal. Volgens mij niet veel te maken met de streek waar je vandaan komt.
Volgens mij is het toch wel streekgebonden. Of je noemt nu iedere 30+ die ik ken een ‘jongeren’.

Ik ben zelf van de Kempen en hier wordt het echt wel vaak gebruikt ongeacht de leeftijd.

JBB28 mar 2022, 11:27

439  Uma
Los van anagrammen etc.: de vorige keer dat we een dagboek van de mol hadden (Vietnam denk ik?) was er ook de strategie om het taalgebruik te ontleden.

Woorden als "keigoed" enz., welke kandidaat zegt dat soms?

Zou helpen als iemand moeite wil doen om dat hele gesprek eens neer te schrijven hier (ik zit op mijn werk 😜)

filiep.portugees28 mar 2022, 12:52

407  Uma
JBB schreef: ↑28 mar 2022, 11:27 Los van anagrammen etc.: de vorige keer dat we een dagboek van de mol hadden (Vietnam denk ik?) was er ook de strategie om het taalgebruik te ontleden.

Woorden als "keigoed" enz., welke kandidaat zegt dat soms?

Zou helpen als iemand moeite wil doen om dat hele gesprek eens neer te schrijven hier (ik zit op mijn werk 😜)
Ik vraag mij af of je door de manier van spreken van de Mol bij het stemgeluid ook niets kunt afleiden.
Ja, de stem is compleet vervormd, maar ik doel op het ritme.
Limburgers (Emanuelle) spreken anders dan West-Vlamingen (Uma bijv.).
Ik dacht eerder iets Limburgs te ontdekken in de vervormde stem, hoewel mijn hoofdverdachte feitelijk Sven is.

Voor mij kijkt Sven zo precies altijd met een pokerface, weinig emotie, moeilijk te doorgronden wat hij denkt of voelt bij het (mis)lukken van proeven.
Hij stuurde ook richting 80 bij de leeftijd van Dolly Parton, terwijl Gretel al gezegd had dat ze zeker géén 80 was, en 2 keer gebruikten ze 80 bij een fout antwoord.
Hij verloor zijn evenwicht tegen de piraat, schijnbaar zonder enige reden, het verhaal dat Jens kwam aangezwommen dat hij er achteraf bij ophing vond ik zeer ongeloofwaardig.
Was hij het ook niet die zei dat bij het voorgerecht al het water moest gekapt worden, of was dat iemand anders?
Hij heeft al veel verdachte acties gedaan, probleem is dat veel verdachte acties dan weer iets té verdacht kan zijn, want de makers willen nu ook niet dat je direct de mol ontmaskert.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9