Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

leon.paelinck28 mar 2022, 14:17

48  Sven
Kunnen we deze opdracht "Overcooked" noemen? 😂 Aangezien er zelfs muziek van werd afgespeeld.

Yvo28 mar 2022, 14:20

1111  Uma
Margot3 schreef: ↑28 mar 2022, 13:52Maar dit is mijn persoonlijke mening natuurlijk.
Inderdaad. Het is allemaal leuk om te beweren dat een dromedaris geen kameel is,
maar dan moet je natuurlijk ook wel op de proppen komen met een bron, een vorm van bewijs.
En zolang dat er niet is, is het voor mij duidelijk.

mjohlan28 mar 2022, 14:35

328  Yens
chicawah.janssen schreef: ↑28 mar 2022, 13:04 Ik denk eigenlijk dat het echt per ongeluk gebeurde.
Die "slagroom" van Anke vond ik eigenlijk best wel goed gevonden, vooral omdat ze wist dat er ook een dessert gemaakt moest worden.
Ja, en laten we tot de essentie van het dessert komen. Of eerder het mislukken ervan.
Buiten eieren zijn hoofdzakelijk amandelnoten het essentiële ingredient van bienmasebe canario.
Eventjes ter zijde, volgens de klassieke bereidingswijze van bienmasebe is de verhouding ongeveer 125 gram per 2 eierdooiers.
Het recept uit aflevering 2:
Afbeelding
De makers van De Mol houden blijkbaar van wat extra proteïnen/vitamines/mineralen in hun voeding.
"Waarom geen 3 eierdooiers per 125 gram, het zal best geen kwaad kunnen".

Dus bleef er bij de koks van dienst nog volgende vraag over: "Hoe geraken we aan die 500 gram amandelnoten?"
Afbeelding
Als het aan Philippe lag... in ieder geval niet zo vlotjes. 😎
Zijn levering aan de keuken was wat aan de magere kant, net genoeg om een 1-persoonsportie te maken.
Afbeelding

Spok28 mar 2022, 14:37

18
Al veel zinnigs, maar al minstens even veel onzinnigs gelezen in dit topic 😃
Het enige waar ik zelf nog aan dacht, waarom beelden ze niet bij bepaalde zaken (denk aan de Goffio) gewoon de letters uit of tekenen ze de letters in de lucht?
Is misschien iets trager, maar een pak efficiënter lijkt me...
Nu ja, niemand dacht er aan, dus wie ik dan moet verdenken is me onduidelijk 😂

william.morren28 mar 2022, 14:52

2
Ik vond het vreemd dat Philippe al wist wat er in de zak lag alvorens te kijken.🤔
Je ziet hem naar/in de put lopen terwijl hij al roept "Ja. Eieren. Eieren.".
Het kan ook zijn dat ze in de montage het geluid hebben geknipt van een ander stuk, je ziet zijn mond niet echt bewegen.

En waarom zou die zak amandelen al open zijn?

Afbeelding
Laatst gewijzigd door william.morren op 28 mar 2022, 14:57, 2 keer totaal gewijzigd.

Jay-Lo28 mar 2022, 14:54

1690  Sven
Fervente mollenjager schreef: ↑28 mar 2022, 13:10 Tja, 1 fout is ook al genoeg (hangt er ook vanaf welk ingrediënt). Aardappelen worden vermist die een cruciale rol hebben in het hoofdgerecht. Je kan net inspelen op de snelheid en emoties van de kelders, wat net cruciaal is om rustig te blijven bij het leveren van het ingrediënt. Door de coördinatoren verlies je ook tijd. Het uitbeelden is vooral goed gedaan.

Net op een cruciaal moment gaan ze achter de kameel/dromedaris aan. Aardappelen worden gemist…
Het is al een opdracht dat gedoemd is om te mislukken, 1 klein foutje vanuit een comfortabele zetel maakt het onmogelijk. ‘Slagroom’ was ook niet de eerste fout van Anke, hé. Ze verstonden kameel (kan je tijd door verliezen), terwijl ze kaneel zeiden. Kan je even goed steken op verkeerd horen, maar er is wel degelijk tijd verloren gegaan en zo moeten de koks toch even doorbijten.

Maar bon, ik volg mijn pad en blijf dus op Bert en Anke. Sinds gisteren is Yens een outsider geworden.
Ik volg ook het andere pad waar de mol ook kan zitten (taart, prikkel, kelners) volgens een bepaalde theorie en dat komt er voor mij maar 1 verdacht en dat is Sven.
Anke en Yens konden de koks niet horen, ze moesten de ingrediënten uitbeelden. Niet zo vreemd dus dat er een kameel werd uitgebeeld en dat die ook gestuurd werd. Geen van allen mols want die droeg de dessertwijn en die hoorde bij het recept.

De aardappelen die misten was ook niet de schuld van Anke en Yens, noch van de kelners. Zelfs al zat daar iemand op een zak aardappelen, die kon onmogelijk weten dat die nodig waren. Alleen degenen die het recept hadden gelezen wisten ervan.
Hoe langer het duurt eer bepaalde ingrediënten gevonden worden, hoe lastiger het gerecht goed te maken. De mol weet dat, het komt er op aan dat je de ingrediënten wel aanbrengt, maar dat er niets meer mee gedaan kan worden.

Ik zie net dat @mjohlan het recept van het dessert heeft gepost. Er mocht maar een half uur zitten tussen elke gang, als ik de kooktijden bekijk en dan ook nog eens het afkoelen, hadden ze nooit genoeg tijd om dat dessert te maken, tenzij de eerste ploeg er al mee begon.

Fervente mollenjager28 mar 2022, 15:08

130  Uma
Tja, coördinatie-proef blijft dubieus. Het uitbeelden ging goed, je kan ook altijd met een idee komen wat je denkt te zien en de andere meenemen in uw woord. Dus de mol kan hier zeker zitten. Zoals ik zei kan dit zijn door het niet horen, maar de opdracht wordt wel vertraagd dat je “kameel” noemt. De mol zou de belangrijke ingrediënten misschien wel weten, die ze niet zal raden. De mol weet inderdaad hoe langer het duurt, hoe moeilijker het wordt. Ook in het begin zijn de coördinators tijd aan het nemen (uiteraard wel nodig) om een plan op te maken. Het plan wordt uiteindelijk opgemaakt door Bert die zegt 1 per 1 in ieder lijn te zitten. Dit idee komt niet van bij de coördinators.

Het is dus interessant om zowel bij de kok (Sven en Bert) als bij de coördinators te zitten (Anke en Yens) op het moment om het kook-opdracht langer te trekken.
“con patatas” is trouwens vertaald “met aardappalen”. Beide kanten verdenk ik (Anke, Yens, Bert en Sven).

De kameel (dromedaris eigenlijk die blijkbaar trager is dan een kameel) heeft inderdaad dessertwijn, maar de vraag is hier ‘is de dessertwijn’ zo belangrijk ? Plus er is al zodanig geknoeid. Je moet al een goede kok zijn om die opdracht te doen slagen van € 1.500.

De vraag eigenlijk is: wat is er het belangrijkste het kanelenstokje of de dessertwijn ?

Jay-Lo28 mar 2022, 15:21

1690  Sven
Die dessertwijn is volgens mij net wel het addertje onder het gras. Niemand op het veld heeft die wijn, wie legt er nu de connectie tussen een kameel en wijn? Het was net door die kameel uit te beelden dat Anke de wijn in het spel bracht. Als je dan als mol ziet dat de wijn er is, kan je natuurlijk heel het pak suiker er bij kappen, de eieren waren al kapot, en de munt hebben ze ook niet meer gebruikt.

Fervente mollenjager28 mar 2022, 15:48

130  Uma
Laten we daar even vanuit gaan..
Laten we ons even kijken wie die verbeelding doet. Sven, Bert, Jens en Toon. Jens en Toon liggen eruit, dus Sven en Bert blijven verdacht. Yens en Anke hebben zicht op die verbeelding. Natuurlijk als mol zou je het dessertwijn niet meteen laten komen en daar zijn door het misverstaan Yens en Anke nog steeds in fout hoe je het ook draait of keert. Het hoofdgerecht moet uitgevoerd worden op korte tijd en dan komt er een dromedaris die nog niet eens een directe invloed heeft op het hoofdgerecht. Het is trouwens Uma die de dromedaris leid, degene die hier naar mijn mening best als kandidaat aan het spelen was.
Het is volgens mij Toon en Jens die de suiker toevoegen, die net eruit liggen.

Sven en Bert hoofdverdachten in deze proef, Anke en Yens daarop gevolgd.

Moeten ook gewoon eerlijk zijn, alles loopt mis. Bij iedereen, behalve Uma die hier heel goed speelt. Philippe is trouwens ook niet gevat door de camera, die vooral niet wou gepakt worden door de camera. Is dit niet eerder een anti-mollengedrag van hem ?
Nele en Manu doen werkelijk niets.

Wie blijft nog over ?
Anke, Bert, Sven en Yens opnieuw. Die 4 blijven terugkomen bij mij, bij de meeste opdrachten. 1 van de 4 moet de mol zijn.

Jay-Lo28 mar 2022, 15:56

1690  Sven
Wie exact wat deed herinner ik me niet zo goed na 1x kijken, maar er liep gewoon zo veel fout dat ik uit deze opdracht geen molverdachte durf aan te duiden. Alleen vond ik wel dat Anke en Yens het niet slecht deden.

Fervente mollenjager28 mar 2022, 16:03

130  Uma
Het is wel uiteindelijk - zoals ik al zei - dat Bert degene was die meer overzicht bracht op het veld en niet Anke en Yens. Maar bon, we komen er niet helemaal uit en buiten dat Bert wel wat verdacht hieruit komt, kan je niet veel hierop uitmaken. Wat je wel kan zien is kandidatengedrag bij sommigen zoals Uma (en Nele en Manu zo vroeg al eruit).. Uit elke opdracht moet je als kandidaat in het spel en als kijker op tv er alles kunnen uithalen. 😉

Mollenjager-DT28 mar 2022, 16:05

767  Yens
Fervente mollenjager schreef: ↑28 mar 2022, 15:20 Het is dus interessant om zowel bij de kok (Sven en Bert) als bij de coördinators te zitten (Anke en Yens) op het moment om het kook-opdracht langer te trekken.
“con patatas” is trouwens vertaald “met aardappalen”. Beide kanten verdenk ik (Anke, Yens, Bert en Sven).
Het maakt toch niets uit dat er in de naam van het gerecht 'con patatas' voorkwam? Dit kon je enkel weten als je al bij de koks stond. Yens en Anke konden dit dus nooit weten en Bert en Sven waren op het moment dat ze dit konden lezen als uitgeschakeld als kelner...

mjohlan schreef: ↑28 mar 2022, 14:35 Afbeelding
Als het aan Philippe lag... in ieder geval niet zo vlotjes. 😎
Zijn levering aan de keuken was wat aan de magere kant, net genoeg om een 1-persoonsportie te maken.
Afbeelding
Dat was mij ook al opgevallen in de aflevering. Philippe laat niet alleen de eieren vallen, hij brengt ook een pakje amandelnoten dat voor een groot deel al leeg is doordat het open is. Het lijkt me raar dat het pakje al open in de put lag, dus dit maakt hem toch verdacht.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 12