Margot3 schreef: ↑28 mar 2022, 13:52Maar dit is mijn persoonlijke mening natuurlijk.Inderdaad. Het is allemaal leuk om te beweren dat een dromedaris geen kameel is,
chicawah.janssen schreef: ↑28 mar 2022, 13:04 Ik denk eigenlijk dat het echt per ongeluk gebeurde.Ja, en laten we tot de essentie van het dessert komen. Of eerder het mislukken ervan.
Die "slagroom" van Anke vond ik eigenlijk best wel goed gevonden, vooral omdat ze wist dat er ook een dessert gemaakt moest worden.
Fervente mollenjager schreef: ↑28 mar 2022, 13:10 Tja, 1 fout is ook al genoeg (hangt er ook vanaf welk ingrediënt). Aardappelen worden vermist die een cruciale rol hebben in het hoofdgerecht. Je kan net inspelen op de snelheid en emoties van de kelders, wat net cruciaal is om rustig te blijven bij het leveren van het ingrediënt. Door de coördinatoren verlies je ook tijd. Het uitbeelden is vooral goed gedaan.Anke en Yens konden de koks niet horen, ze moesten de ingrediënten uitbeelden. Niet zo vreemd dus dat er een kameel werd uitgebeeld en dat die ook gestuurd werd. Geen van allen mols want die droeg de dessertwijn en die hoorde bij het recept.
Net op een cruciaal moment gaan ze achter de kameel/dromedaris aan. Aardappelen worden gemist…
Het is al een opdracht dat gedoemd is om te mislukken, 1 klein foutje vanuit een comfortabele zetel maakt het onmogelijk. ‘Slagroom’ was ook niet de eerste fout van Anke, hé. Ze verstonden kameel (kan je tijd door verliezen), terwijl ze kaneel zeiden. Kan je even goed steken op verkeerd horen, maar er is wel degelijk tijd verloren gegaan en zo moeten de koks toch even doorbijten.
Maar bon, ik volg mijn pad en blijf dus op Bert en Anke. Sinds gisteren is Yens een outsider geworden.
Ik volg ook het andere pad waar de mol ook kan zitten (taart, prikkel, kelners) volgens een bepaalde theorie en dat komt er voor mij maar 1 verdacht en dat is Sven.
Fervente mollenjager schreef: ↑28 mar 2022, 15:20 Het is dus interessant om zowel bij de kok (Sven en Bert) als bij de coördinators te zitten (Anke en Yens) op het moment om het kook-opdracht langer te trekken.Het maakt toch niets uit dat er in de naam van het gerecht 'con patatas' voorkwam? Dit kon je enkel weten als je al bij de koks stond. Yens en Anke konden dit dus nooit weten en Bert en Sven waren op het moment dat ze dit konden lezen als uitgeschakeld als kelner...
“con patatas” is trouwens vertaald “met aardappalen”. Beide kanten verdenk ik (Anke, Yens, Bert en Sven).
mjohlan schreef: ↑28 mar 2022, 14:35Dat was mij ook al opgevallen in de aflevering. Philippe laat niet alleen de eieren vallen, hij brengt ook een pakje amandelnoten dat voor een groot deel al leeg is doordat het open is. Het lijkt me raar dat het pakje al open in de put lag, dus dit maakt hem toch verdacht.
Als het aan Philippe lag... in ieder geval niet zo vlotjes.
Zijn levering aan de keuken was wat aan de magere kant, net genoeg om een 1-persoonsportie te maken.
![]()