Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

masterveecee29 mar 2022, 10:28

3547  Sven
Ik heb wel de indruk bij deze proef dat Uma wel ook voluit ging. Voor mij lijkt ze op dit moment een kandidaat.
Heb ook de indruk dat ze zich meestal ook wel smijt in de opdrachen

leon.paelinck29 mar 2022, 10:52

48  Sven
Pas op, een mol doet niks liever dan "zich smijten op opdrachten" die uiteindelijk toch niks opleveren. Inzet van een kandidaat zegt niks als de opdracht uiteindelijk mislukt. Kijk maar naar Lennart 😀

masterveecee29 mar 2022, 11:09

3547  Sven
Moar allez how, nu moet ik Uma terug in mijn lijstje zetten. Maar mogelijks terecht natuurlijk

leon.paelinck29 mar 2022, 11:39

48  Sven
BeaVer schreef: ↑27 mar 2022, 22:25 De minst goede positie vind ik hier wel de positie waarin je de ingrediënten moet raden. Ik denk dat je als mol hier echt wel wilt koken en eieren omsmijten...
We weten niet welke tactiek de mol zou kiezen. Als "coördinator" kan je bijvoorbeeld de belangrijke ingrediënten verkeerd interpreteren. En uw collega kan je op een verkeerd been zetten. Op een gegeven moment werd het juiste ingrediënt geraden maar toch niet doorgegeven want het was "niet zeker". Het grote voordeel aan coördinator is dat je gegarandeerd de hele tijd in het spel zit.

chicawah.janssen29 mar 2022, 11:47

8153
leon.paelinck schreef: ↑29 mar 2022, 10:00 Waarom zaten die eiren in een open zak? In welk scenario vallen ze niet om als je die op een onstabiele toog moet leggen terwijl je gehaast bent voor die timelapse?

Omdat dat veel meer kansen gaf op mislukking dan in een eierdoos natuurlijk! 😉

leon.paelinck schreef: ↑29 mar 2022, 10:00 Philippe was wel de grootste geldschieter vorig jaar. Als het er op aan kwam was Lennart nog "onhandiger".
Ben efkes niet mee. Philippe deed vorig jaar in het maïsveld mee met de tegenstanders en kon dus toch geen geld verdienen? Of bedoel je Philip (Flipper)?

Yvo29 mar 2022, 12:11

1111  Uma
@chicawah.janssen Hij bedoelt inderdaad Philip. Fluppe die meedeed als kandidaat vorig jaar in het seizoen van 2021.

leon.paelinck29 mar 2022, 13:07

48  Sven
Inderdaad. Het feit dat ze dezelfde naam hebben is puur toeval. 😃

chicawah.janssen29 mar 2022, 13:11

8153
Net als Jens en Yens hebben ze niet echt 100% dezelfde naam. 😉

wim.remes29 mar 2022, 13:14

3  Emanuelle
Moet je hier als mol niet gewoon als eerste beginnen koken?

De logische aanpak is eerst zoveel mogelijk ingredienten verzamelen én aan alle recepten beginnen. Als je simpelweg aan één recept begint en enkel die ingrediënten vraagt dan is de opdracht tot mislukken gedoemd.

Yvo29 mar 2022, 13:20

1111  Uma
@wim.remes Als je de andere kok ervan kan overtuigen om voor alle drie gerechten te gaan,
bereik je misschien iets. Maar zelfs dan worden de kelners die op de foto stonden, en die dus afvallen als kelner, de nieuwe koks.
De nieuwe koks beslissen dan misschien om enkel voor één gerecht te gaan en dan kan er alsnog geld verdiend worden.

Maar zoals Jay-Lo in het begin van dit topic al aanhaalde, dit was een opdracht die bijna gedoemd was om te mislukken.

Stars Hollow29 mar 2022, 13:26

35
wim.remes schreef: ↑29 mar 2022, 13:14 Moet je hier als mol niet gewoon als eerste beginnen koken?

De logische aanpak is eerst zoveel mogelijk ingredienten verzamelen én aan alle recepten beginnen. Als je simpelweg aan één recept begint en enkel die ingrediënten vraagt dan is de opdracht tot mislukken gedoemd.
Het lijkt mij net niet handig om als eerste kok te gaan. Je hebt er namelijk geen controle over hoelang je kan koken dus je wordt misschien als mol dan snel buiten spel gezet door twee nieuwe koks.

Als mol wil je volgens mij net starten als kelner. Beetje prullen met de ingrediënten en eventueel dan als kok verder prullen bij het koken.

Eventueel waar Anke en Yens stonden kan ook wel nuttig zijn. Je weet als mol welke ingrediënten bij welk gerecht horen. Als je dan merkt dat bijna alle ingrediënten van het hoofdgerecht al aanwezig zijn en je kan plots het belangrijkste ingrediënt ‘patat’ niet raden, dat helpt ook wel.

leon.paelinck29 mar 2022, 13:31

48  Sven
en je kan plots het belangrijkste ingrediënt ‘patat’ niet raden
Ik ben akkoord met die theorie. Maar in hun verdediging, konden ze "patat" of "aardappel" nog slechter uitbeelden? Maak toch op zijn minst een vuist ofzo om ook de vorm uit te beelden. 😂
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 12