Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

Herbie23 mar 2021, 14:40

109  Uma
Het probleem met die theorie is dat de DPmol dan bij de toren zich als eerste opgeofferd heeft om de sleutel te pakken, wat niet zo waarschijnlijk is volgens mij.
Daarin heb je gelijk, ik worstel daar ook mee. Vond het toch de moeite het 'in de groep te gooien'.

Wie de sleutel in handen heeft beslist zelf wanneer de deuren opengaan?

Erop rekenen dat in het begin het kanon nog niet 'scherp' staat?

Yvo23 mar 2021, 15:43

1111  Uma
bloedhond schreef: ↑23 mar 2021, 13:44Het idee van Dami om de schutter nog eens te bellen vond ik totaal niet logisch. Misschien deed ze dat om Philip te testen of hij erop zou reageren?
Volgens mij was Dami gewoon nieuwsgierig hoe het nu zat met de anderen.
Nadat Samina iets zei in de aard van "nu even niet" heeft Philip haar ook aangemaand om even niets meer te zeggen via de walkie-talkie.
Persoonlijk zoek ik hier niks achter. Maar jullie mogen er op los redeneren 😉. Daarvoor dient het topic ten slotte.

Social23 mar 2021, 15:47

353  Uma
Mollassie schreef: ↑23 mar 2021, 14:17 Wie zegt dat Noah de hele opdracht heeft meegedaan? Kan toch pas op het einde in het spel gestuurd zijn? Door de dichte maïsbegroeiing en de chaos zou dit niet opgevallen zijn.
Zou dat nu niet echt wat te oneerlijk zijn tegenover de rest? Denk dat er veel protest over zou komen. Ze zijn het al erg aant pushen met Jens...

Bakkieryer23 mar 2021, 15:56

183  Sven
chicawah.janssen schreef: ↑23 mar 2021, 13:53 De mol zou net wel voor zoveel mogelijk verwarring en oponthoud willen zorgen.
Daar ben ik in dit specifieke geval niet zo zeker van...

Normaal is chaos altijd in het voordeel van de mol, maar het is nu voor het eerst in de geschiedenis zo dat de Mol voor zijn eigen positie moet strijden. Daarnaast heeft hij /ze nog een aantal secundaire doelstellingen. We lijsten ze even op:

1. EIGEN LIJFBEHOUD : Prioriteit 1 uiteraard, al de rest is ondergeschikt. Kan bereikt worden op verschillende manieren die echter allebei vereisen dat de Mol Linie 3 bevolkt :
#1 Zelf de DP Mol uitschakelen
#2. Een non - mol DP-er snel laten passeren voor de DP Mol de kans krijgt zich in de ongetwijfeld zeer comfortabele kussens van de BMW te nestelen.

2. 5.000 EURO VERLIEZEN VOOR DE POT : Dat kan alleen succesvol als een DP non-mol de BMW haalt . Zelfde verhaal dus als bij #2 hierboven, maar interessanter omdat #2 wel degelijk 2 vliegen in één klap zijn.
En #2 is voor nog een extra reden interessanter dan #1 : In de hectische setting met de rookbommen en de chaos is mis schieten vééeél makkelijker dan op leven en dood raak te moeten schieten...

3. COVER BESCHERMEN : Naast dat het veel makkelijker is is het ook veel beter te verkopen dat je er fameus naast geknald hebt, je houdt gewoon vol dat je niet overweg kon met dat geweer, dat je geen goed zicht had met de rook, dat de targets voortdurend bewogen en je geen opleiding practical shooting hebt gevolgd😜,dat je kogels direct op waren.... Keuze genoeg aan aanvaardbare uitvluchten zou ik zeggen. Als je daarentegen in die setting supergeconcentreerd op 1 persoon moet jagen zonder de rest te kunnen steunen valt dat op.
En dan dit nog : de Mollen kennen elkaar , dus de DP Mol weet dat de ander zich op hem / haar zal focussen. Op linie 2 gaan anderen de klus mogen klaren en op linie 3 gaat hij / zij de andere kant van de loopgraaf kiezen om zo ver mogelijk van de Mol te blijven en zo de kans op overleven zo groot mogelijk te maken.

De TIJD is in deze een beetje vriend en vijand van de Mol. Gaan ze er over dan is de groep intact én hebben ze 5.000 euro . Da’s 1 plus en 1 min, maar is dat genoeg voor de Mol ?
Haalt een DP non-mol de BMW binnen de tijd scoort de Mol immers een homerun... Het risico waard ? Blijkbaar wel, want het lijkt er sterk op dat de Mol koos voor de beste optie, #2...

Zien wat zondag brengt...

Cedric23 mar 2021, 16:32

2834  Uma
Mollassie schreef: ↑23 mar 2021, 14:17 Wie zegt dat Noah de hele opdracht heeft meegedaan? Kan toch pas op het einde in het spel gestuurd zijn? Door de dichte maïsbegroeiing en de chaos zou dit niet opgevallen zijn.
Zoals ik elders ook al zei: Er wordt NOOIT gelogen tegen de kandidaten of de kijkers.
Als men zegt dat de 10 Daft Punk'ers allemaal aan de ketting lagen bij de start en dan eerst een molboekje bemachtigen, dan de autosleutel zien te veroveren en dan nog in de auto geraken, dan was dat ook gewoon zo.
Ook voor Noah.

martin.janssen23 mar 2021, 16:37

178
david.willems schreef: ↑23 mar 2021, 11:59 Ik bedenk me opeens iets. Wie zegt dat het écht zo is, dat er een reservemol bij de 10 Daft Punkers zat? Dit werd uiteraard wel gezegd in het spel, maar waarom geloven we dit zomaar? Kan het niet zijn dat er gewoon 10 normale kandidaten bijzaten en dat ze het publiek willen proberen wijsmaken dat de mol een actieve rol zou innemen in het spel om de reservemol uit te schakelen? Misschien wist de mol op voorhand dat er gelogen zou worden over een reservemol en gewoon een passieve rol kon nemen om passief te mollen en de proef te laten mislukken zonder te veel in de picture te lopen?
Helemaal mee eens. Een leugentje om bestwil noemen wij dat in Nederland. Wat is er erger, de helft van de kandidaten af te kunnen strepen als mol omdat ze effectief niet kunnen voorkomen dat de "reserve mol" wordt uitgeschakeld, of een leugentje om bestwil. De mol moet kunnen doen in deze opdracht waarvoor hij is ingehuurd: mollen, d.w.z. zorgen dat een Daft Punker in de auto geraakt zodat er geen €5000 wordt verdiend. Dat is ook nodig voor het vervolg, want anders is er niet die spannende eliminatie.
Bovendien wil je liever niet dat er nog een reserve mol rondloopt die weet wie de echte mol is.
Leuk trouwens die zin "everybody knows the fight was fixed" in het nummer dat gespeeld werd tijdens deze opdracht. Het was dus geen fight tussen twee mollen.
En het blijft tv. Niets is wat het lijkt en zeker bij DE MOL.

Cedric23 mar 2021, 16:45

2834  Uma
2400 schreef: ↑23 mar 2021, 14:11 Het herkennen van de DPmol (Daft Punk) verloopt in 2 stappen:
1. lichaamsbouw op basis van ontmoeting 3 weken geleden
2. rugnummer bij aanvang van de proef. DPs staan op een rij, DPmol herkenbaar aan lichaamsbouw. DPs draaien zich om en verdwijnen terug in het mais.

Dami schiet DP5 af, duidelijk zichtbaar. Verder niemand. Klus geklaard, alleen nog wat storen....
Ik begin richting Dami-tunnel geduwd te worden, vrees ik.
Deze post in combinatie met die van @Vermoljoen tonen aan dat ALS Dami de Mol is, dat ze dit dan voortreffelijk heeft gedaan: De DP-Mol uitgeschakeld, de rest doorgelaten.

Voeg daar nog aan toe dat zij de naam van Noah vond in het kasteel, waardoor we niet weten welk scherm Noah zou hebben gehad en waardoor het filmpje met de onthulling van de DP-Mol zeker nut had...

Er valt wel wat te zeggen voor Dami qua mollengedrag.

Anderzijds, door de manier waarop de molboekjes opgesteld stonden bij de eerste proef, moesten de Daft Punk'ers steeds met de rug naar de kandidaten staan om een molboekje te pakken, waardoor Katrien, Sven en Kevin hier veruit het beste zicht hadden op de rugnummers. Als één van hen wist welk nummer de Mol had, dan wisten ze ook of de Mol al dan niet deze linie zou passeren.
Daarnaast zou het - zoals anderen aanhaalden - ook dom geweest zijn van De Mol om zich zo opvallend te laten zien op een moment dat hij onder vuur kon worden genomen.

martin.janssen schreef: ↑23 mar 2021, 16:37 Helemaal mee eens. Een leugentje om bestwil noemen wij dat in Nederland. Wat is er erger, de helft van de kandidaten af te kunnen strepen als mol omdat ze effectief niet kunnen voorkomen dat de "reserve mol" wordt uitgeschakeld, of een leugentje om bestwil. De mol moet kunnen doen in deze opdracht waarvoor hij is ingehuurd: mollen, d.w.z. zorgen dat een Daft Punker in de auto geraakt zodat er geen €5000 wordt verdiend. Dat is ook nodig voor het vervolg, want anders is er niet die spannende eliminatie.
Bovendien wil je liever niet dat er nog een reserve mol rondloopt die weet wie de echte mol is.
Leuk trouwens die zin "everybody knows the fight was fixed" in het nummer dat gespeeld werd tijdens deze opdracht. Het was dus geen fight tussen twee mollen.
En het blijft tv. Niets is wat het lijkt en zeker bij DE MOL.
Er wordt NOOIT gelogen tegen de kandidaten of de kijkers.

(Dat het in Nederland wél zou gebeuren, verbaast ons Belgen dan weer niet. Wij hebben ook een gezegde: "Als een Nederlander je niet gekloot heeft, dan is hij het vergeten." 😛 )

ex-molinator23 mar 2021, 16:48

3483  Uma
BAKKIERYER's analyse is zeer verdedigbaar ... echter
Ik heb een probleem met de veronderstelling dat de (hoofd)mol de (reserve)mol zomaar kan herkennen.
Misschien werd de oorspronkelijke mol pas op de hoogte gebracht van de twist met het bestaan van een "reserve" mol vlak voor de "veldslag" en heeft die amper tijd gehad om een strategie uit te werken. Het postuur van de reserve mol is wellicht ook niet het meest opvallende, immers dat maakt de herkenbaarheid (na de "ontmoeting") des te groter.

Ervan uitgaande dat indien de "reserve" mol in de auto geraakt, de oorspronkelijke mol meteen uitgeschakeld is, dan zijn de 2 mogelijke conclusies:
1) Jens was de oorspronkelijke mol en de jongste van de bende is nu de nieuwe en enige mol.
2) Jens was niet de oorspronkelijke mol: ergo onze jongste is niet de reserve mol.

Ik zag in Jens absoluut geen mol (gut feeling): de conclusie die ik dan daaruit moet trekken is dat onze jongste niet De Mol is.

In beide gevallen is mijn conclusie dus dat de oorspronkelijke mol nog steeds aanwezig is en er al 1 deelnemer afgeschreven kan worden als mol.

Het probleem hiermee is dat dit te simpel is. Er moet ergens iets zijn dat nog niet doorgedrongen is.
Donderdag of vrijdag toch maar de aflevering op mijn gemakske herbekijken en goed luisteren naar wat GDC uitkraamt, de snoodaard die met ons voeten speelt (PS dit is grammaticaal correct in het dialect).

Cedric23 mar 2021, 17:06

2834  Uma
ex-molinator schreef: ↑23 mar 2021, 16:48 BAKKIERYER's analyse is zeer verdedigbaar ... echter
Ik heb een probleem met de veronderstelling dat de (hoofd)mol de (reserve)mol zomaar kan herkennen.
Misschien werd de oorspronkelijke mol pas op de hoogte gebracht van de twist met het bestaan van een "reserve" mol vlak voor de "veldslag" en heeft die amper tijd gehad om een strategie uit te werken. Het postuur van de reserve mol is wellicht ook niet het meest opvallende, immers dat maakt de herkenbaarheid (na de "ontmoeting") des te groter.

Ervan uitgaande dat indien de "reserve" mol in de auto geraakt, de oorspronkelijke mol meteen uitgeschakeld is, dan zijn de 2 mogelijke conclusies:
1) Jens was de oorspronkelijke mol en de jongste van de bende is nu de nieuwe en enige mol.
2) Jens was niet de oorspronkelijke mol: ergo onze jongste is niet de reserve mol.

Ik zag in Jens absoluut geen mol (gut feeling): de conclusie die ik dan daaruit moet trekken is dat onze jongste niet De Mol is.

In beide gevallen is mijn conclusie dus dat de oorspronkelijke mol nog steeds aanwezig is en er al 1 deelnemer afgeschreven kan worden als mol.

Het probleem hiermee is dat dit te simpel is. Er moet ergens iets zijn dat nog niet doorgedrongen is.
Donderdag of vrijdag toch maar de aflevering op mijn gemakske herbekijken en goed luisteren naar wat GDC uitkraamt, de snoodaard die met ons voeten speelt (PS dit is grammaticaal correct in het dialect).
Het onderlijnde alvast niet, want dat gebeurde 3 weken voor vertrek...

Afbeelding

ex-molinator23 mar 2021, 17:45

3483  Uma
Cedric schreef:Het onderlijnde alvast niet, want dat gebeurde 3 weken voor vertrek...
Oeps, hoe kon ik dat missen? 😒

Dus tijd genoeg om een strategie uit werken (voor beide), maar de vraag blijft hoe inning ze mekaar ontmoet hebben en hoe herkenbaar de reserve mol was voor de originele mol (en omgekeerd).
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 37