Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën

Cedric04 mar 2021, 18:09

2834  Uma
Vermoljoen schreef: ↑04 mar 2021, 17:40 Het seizoen zelf start 21 maart, dus ik denk dat het op 14 maart enkel rond de voorstelling van de kandidaten zal draaien.
Ik betwijfel toch of er een kandidatenvoorstelling zal zijn eigenlijk.
Als ze dat doen, dan moeten ze 20 kandidaten voorstellen (aangezien pas in de eerste aflevering duidelijk wordt welke 10 effectief meegaan). Terwijl als ze enkel de 10 geselecteerde kandidaten voorstellen die meegaan, dan weten we op voorhand al wie er wel/niet zal bij zijn en valt het nut van die eerste aflevering weg..

Jansen schreef: ↑04 mar 2021, 18:05 Bedacht het me ook net, het zou dan toch ook wel onrechtvaardig zijn ten opzichte van de kandidaat die tegen de mol wordt gezet. Die krijgt dan toch nooit een eerlijke kans? Moet wel heel erg zijn als je dan achteraf te weten komt dat je tegen de mol gespeeld hebt en je er sowieso uitlag.
Het feit van 2 groepen van 10 met in elke groep een Mol doet me toch ook afvragen hoe ze dat aangepakt hebben...
Ofwel was er op voorhand al 1 Mol gekozen, ofwel waren er 2 en hebben die het tegen elkaar moeten uitvechten.
Als er al 1 was, dan is die uitgekomen tegen een onwetende kandidaat (die dus zéker moest verliezen, anders was er geen Mol), ofwel tegen iemand van de productie (doorgestoken kaart, hij laat zich verliezen). In dat tweede geval zullen we nooit weten wie de 10 niet-geselecteerde kandidaten zijn, wat ook de helmen/pakken verklaart.
Ofwel waren er dus 2 en hebben die het fair uitgevochten tegen elkaar om mee te mogen. Maar dan heb je dus 1 iemand die volledig gebrieft werd als Mol, die alles weet over elke opdracht en elk van de 18-20 kandidaten, maar die dan níet mag meedoen... Dergelijk risico zal de productie niet nemen denk ik.

Vandaar dus dat ik ook hierdoor denk dat we geen kandidatenvoorstelling krijgen. Volgens mij is er 1 échte Mol en zal die het moeten opnemen tegen iemand van de productie.

EDIT/ Nog een extra optie:
De 10 verliezende kandidaten worden meteen ook de 10 kandidaten van het volgende seizoen. Waarbij dan na afloop van dit seizoen zal blijken dat er stiekem 2 seizoenen werden opgenomen... 😛
Laatst gewijzigd door Cedric op 04 mar 2021, 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Jansen04 mar 2021, 18:14

3423  Yens
@Cedric kijk hier eens: https://communicatie.goplay-play4.be/de ... -zijn-plek

Het staat er letterlijk: "Maar De Mol zorgt graag al wat eerder voor een portie spannung und kuriosität, want in een speciale extra aflevering De Mol: de kandidaten op zondag 14 maart ontvangt Gilles Van Bouwel alvast een gast met bijzonder veel voorkennis. Gilles De Coster zal er in primeur de kandidaten van De Mol 2021 voorstellen."
Laatst gewijzigd door Jansen op 04 mar 2021, 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Cedric04 mar 2021, 18:17

2834  Uma
Jansen schreef: ↑04 mar 2021, 18:14 @Cedric kijk hier eens: https://communicatie.goplay-play4.be/de ... -zijn-plek

Het staat er lettelijk: "Maar De Mol zorgt graag al wat eerder voor een portie spannung und kuriosität, want in een speciale extra aflevering De Mol: de kandidaten op zondag 14 maart ontvangt Gilles Van Bouwel alvast een gast met bijzonder veel voorkennis. Gilles De Coster zal er in primeur de kandidaten van De Mol 2021 voorstellen."
Ow, dat heb ik duidelijk gemist..
Benieuwd hoe ze dat dan gaan aanpakken.

Als ze er 20 voorstellen, inclusief de 10 afvallers, dan is dat voor die afvallers toch pijnlijk vind ik.
Laatst gewijzigd door Cedric op 04 mar 2021, 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Vermoljoen04 mar 2021, 18:18

2354  Uma
Ik blijf het heel straf vinden hoe Cédric de start goed heeft kunnen raden 😱

Aangezien er volgende week een kandidatenvoorstelling in Café De Mol is, vermoed ik dat de aflevering begint met de 10 échte kandidaten die mogen meedoen (en worden voorgesteld in CFD), maar dat er tijdens de eerste opdracht (die groots opgezet is) opeens nog 10 anderen tevoorschijn komen en hun plaatsen willen innemen. De tweede opdracht draait dan om welke kandidaten mogen meedoen. Ik ga uit van een gelijkaardig scenario als in 2019: een aflevering extra en in de eerste aflevering wordt tijdens de eerste opdracht een schokkende ontdekking gedaan waarna tijdens de tweede opdracht de twist wordt uitgewerkt, zonder eliminatie.

Nooit gedacht dat ze zoiets gingen doen gezien de coronasituatie; dus een dubbele 'chapeau' voor de makers!

Jansen04 mar 2021, 18:23

3423  Yens
Cedric schreef: ↑04 mar 2021, 18:17 Ow, dat heb ik duidelijk gemist..
Benieuwd hoe ze dat dan gaan aanpakken.

Als ze er 20 voorstellen, inclusief de 10 afvallers, dan is dat voor die afvallers toch pijnlijk vind ik.
Credits voor Mollenjager-DT, die heeft dat het eerst gepost: Voorstelling van de kandidaten op 14/03

sem.stassen04 mar 2021, 18:42

1
Want wie zijn die tien kandidaten die zich vanaf zondag 21 maart in dit waanzinnige avontuur storten? Wat moeten we over deze vijf mannen en vijf vrouwen weten? Wat kan Gilles al over hen verklappen en vooral, wie kroont Vlaanderen al meteen tot meest verdachte kandidaat na deze eerste kennismaking?
Ik denk dat er onderscheid gemaakt gaat worden tussen de kandidaten met 'groen licht' en 'oranje licht'. De groene schermen zullen dan 14 Maart worden voorgesteld en de andere 10 zullen voor nu onbekend blijven. 10 Lijkt mij ook een veel prettiger aantal om in Café de Mol te behandelen.

Zelf sluit ik me aan bij de theorie dat er een extra aflevering komt net als in 2019, waarbij tijdens een opdracht wordt bepaald of iemand met een oorspronkelijk 'groen scherm' toch niet zijn plek moet afstaan. Waarbij de twist voor de kandidaten is dat zij toch nog niet helemaal zeker zijn van hun plek.

tom.poortman04 mar 2021, 18:47

10
14/03 is een extra aflevering en geen Café de Mol...
De aflevering heeft de benaming gekregen "De mol: De Kandidaten". Dus dat doet mij vermoeden dat het anders zal zijn dan de voorbije jaren en er dus wel degelijk 20 kandidaten kunnen voorgesteld worden. Tijdens deze voorstelling weten we niet wie er in team groen of oranje zit.
In een post hierboven is ook de som gemaakt van het telefoonnummer en dat is 50. Die 50 kan perfect op 50% slaan wat ook meteen de hint van gisteren linkt aan de vertoning van vandaag. 50% verlaat het spel meteen na de eerste opdracht.
Ik blijf bij de theorie dat ze opgesplitst zullen zijn in team groen en team oranje. Wie bij welk team hoort zien we volgens mij pas na de eerste opdracht. Daarna volgt de onthulling van de kandidaten.
We vliegen er dus meteen in, met 2 gemaskerde teams Groen VS Oranje (dit lost ook meteen het Covid-19 probleem wat op)

rucogo04 mar 2021, 18:48

57
heb even de volgorde neergeschreven
10-3-7-2-9-1-8-5-4-6
masterveecee schreef: ↑04 mar 2021, 17:14 Moest er toch iemand willen iets mee doen: de volgorde van de nr's 😃

Afbeelding

koen.willen04 mar 2021, 18:59

187  Uma
Dit viel me ook nog op in het persbericht.
#demolzone in de Telenet TV-theek.
En er is nog goed nieuws voor alle molloten ter lande, want in de De Mol-zone in de Telenet TV-theek kunnen zij wekelijks terecht voor een hele hoop extra exclusieve content. Verwacht je aan nieuwe en unieke reportages achter de schermen van de meest spannende speurtocht van Vlaanderen, interviews met bekende molloten die hun licht op de zaak werpen in Het Overlegcomité en zoveel meer. Ook de jongste mollenjagers kunnen er speculeren op De Leerlingenraad om zo de gewiekste saboteur te ontmaskeren. Meer informatie over #demolzone in de Telenet TV-theek volgt binnenkort.
Tenminste een Overlegcomité waar ik naar wil luisteren. Alsook fijn dat ze iets hebben voor de jongste met De Leerlingenraad.
Het lijkt erop dat Café De Mol niet terugkomt en dit de spirituele opvolgers zijn. Snap ik ergens wel mits alle café nu al bijna 5 maanden dicht zijn.
Alsook wat dat exclusief gedoe van Telenet TV-theek is, ik ga er vanuit dat dat ook op goplay.be te bekijken is.

Paraceta04 mar 2021, 19:35

717  Sven
Wat een opener weer! Petje af voor de makers!

Terwijl ik ook denk dat er een soort confrontatie komt tussen beide groepen (duh!), zou ik ze niet 'team groen' en 'team oranje' noemen. GDC zegt dat "een kleine groep groen licht" heeft gekregen. Belangrijke punten: (1) "een kleine groep", dus niet per se "10 mensen"; (2) "licht", niet "scherm". Met andere woorden: 20 mensen hebben allemaal een oranje scherm (en groen licht) gekregen (en dus niet 10x groen scherm en 10x oranje scherm oid).
Maakt dit iets uit? Nee, absoluut niet, maar ik wilde het gewoon even delen 😌

JBB04 mar 2021, 20:02

439  Uma
tom.poortman schreef: ↑04 mar 2021, 18:47 14/03 is een extra aflevering en geen Café de Mol...
De aflevering heeft de benaming gekregen "De mol: De Kandidaten". Dus dat doet mij vermoeden dat het anders zal zijn dan de voorbije jaren en er dus wel degelijk 20 kandidaten kunnen voorgesteld worden. Tijdens deze voorstelling weten we niet wie er in team groen of oranje zit.
In een post hierboven is ook de som gemaakt van het telefoonnummer en dat is 50. Die 50 kan perfect op 50% slaan wat ook meteen de hint van gisteren linkt aan de vertoning van vandaag. 50% verlaat het spel meteen na de eerste opdracht.
Ik blijf bij de theorie dat ze opgesplitst zullen zijn in team groen en team oranje. Wie bij welk team hoort zien we volgens mij pas na de eerste opdracht. Daarna volgt de onthulling van de kandidaten.
We vliegen er dus meteen in, met 2 gemaskerde teams Groen VS Oranje (dit lost ook meteen het Covid-19 probleem wat op)
Ja ik wou ook net posten dat "Café De Mol" misschien weinig zin heeft nu. Vorig jaar hebben ze nog verder gedaan zonder publiek, want je kan ook niet zo maar plots stoppen, maar nu kunnen ze even goed eens een ander format proberen.

Trouwens, als iedereen daar een helm op heeft, weet je toch niet wie het is? Dan zou je perfect op voorhand de 'succesvolle' kandidaten al kunnen voorstellen... Al is dat misschien ook wat dwaas, want je zit dan te kijken naar 'anonieme kandidaat nr 6' versus 'anonieme kandidaat nr 2' ofzo, en ja, zonder een menselijk aspect boeit het niet wie van de twee wint 😃

We zien wel 🤓

Mollenjager-DT04 mar 2021, 20:49

767  Yens
Ik vermoed dat op 14/03 de 10 kandidaten voorgesteld worden met de hoodie aan, die we achter Gilles zien staan in de trailer. De extra kandidaten met de helmen krijgen we dan pas in de eerste aflevering te zien. In het persbericht van Play4 staat ook letterlijk geschreven dat er 10 kandidaten zullen voorgesteld worden, dus dan lijkt mij dat de meest logische optie. Die extra aflevering zou inderdaad kunnen, maar de extra aflevering om de kandidaten voor te stellen doet mij toch twijfelen. Toen er in 2019 nog geen mol gekozen was en we een extra aflevering kregen, was er ter compensatie dat jaar geen Café De Mol op voorhand met voorstelling van de kandidaten.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 24