filiep.portugees schreef: ↑02 apr 2022, 10:40
Ik heb het eens geknipt, zodat het enkel de stem van de interviewer is die je hoort.
Dat maakt het gemakkelijker om de stem te raden (ik hoop dat het effectief een bekende stem is, en ik niet gewoon een déjà vu effect krijg bij een gewone stem die niet bekend is).
Die "maar da's nie waar", komt mij bekend voor.
https://vocaroo.com/17oTaCIjw8FL
"En? Zedde content?" lijkt me zoals Gilles De Coster het zou zeggen. De tweede zin: "Ma das ni waar" heeft een huig r, zoals Gilles Van Bouwel, het is alleszins niet GDC.
Het is natuurlijk zo dat er maar heel weinig mensen op de hoogte zijn van wie de mol is, dus de ex mollen of kandidaten is daardoor wel uitgesloten. Ik hou het voorlopig op een productiemedewerker die van regio Antwerpen of misschien Vlaams Brabant is.
Mocht de mol vermomd zijn en de stem vervormd, hoe kan de interviewer dan weten of de mol het waanzinnig goed doet, of dat deze niet veel verdacht wordt? Ik denk niet dat het zoiets is.
Al dat vertaalde met kei- is ook zoiets. Zou iemand dat van zichzelf zeggen "Maar dan ben ik dat keigoed aan het doen" als je eerst je twijfel hebt uitgesproken over dat je veel verdacht wordt. Ik zou in dat geval toch niet helemaal gerust zijn en iets zeggen als: "Dus ik ben dat wel goed aan het doen?". Het zal natuurlijk wel zijn dat er een heel gesprek wordt gevoerd en dat nadat de interviewer de mol heeft gerustgesteld, de mol dan eindigt met "Ma dan ben ik dat keigoed aan 't doen", al lachend.